Selamat Datang Ke "SEGAR BERTAKHTA DI HATI"

Sabtu, 11 Oktober 2008

Cerita balik ke Kota

Salam.. ni plak nak cerita sikit pasal pengalaman drive balik ke KL, setelah sambut raya kat kg. Saya ngan adik saya pun balik la ke KL, kami bertolak jam 7.30 pagi dengan harapan perjalanan kami sempat sampai KL sebelum malam, tapi sebaliknya lain pula jadinya, kami terperangkap dalam jem yang menggila selama 13 jam, sepatutnya kami boleh sampai KL dalam masa 6-7jam je,bayangkan la... betapa penatnya saya yang merangkap pemandu tetap.. adik saya tak leh drive.. gambar kat atas tu adik saya yang snap masa kami jem kat jalan Kuala Krai - Gua Musang (bukan Lu musang) hehehe.. tengok la betapa panjangnya deretan kereta..
Mula2 rasa tak sabar gak, rasa nak potong kiri je.. tapi saya tahu itu mendatangkan masalah pada pemandu lain, tak elok makan kiri kan?, tengah - tengah rasa gelisah tu, saya teringat pada celoteh seorang DJ radio, dia ada cakap " anggplah jem tu adalah salah satu kemeriahan di Hari Raya.. " betul gak kata dia tu.. so hati ni jadi semakin sabar dan sabar... hingga la kami sampai dengan selamat. Alhamdulillah..

Tiada ulasan: