Selamat Datang Ke "SEGAR BERTAKHTA DI HATI"

Khamis, 16 Oktober 2008

Pesta Bola Merdeka Edisi Ke 40



PETALING JAYA 15 Okt — Malaysia menewaskan Nepal 4-0 dalam perlawanan pembukaan Pesta Bola Merdeka edisi ke-40 di Stadium Perbandaran Petaling Jaya (MMBJ).

Kali ni saya nak cakap sikit pasal bola, saya ni bukanlah pengulas sukan, tapi sekadar mencurahkan apa yang ada dalam kepala ni tentang senario bolasepak negara, kalau diperhatikan pada keputusan perlawanan antara Malaysia dengan Nepal, ia amatlah melegakan setiap hati peminat bola sepak tempatan, akan tetapi janganlah kita sekadar menyanjungnya ketika menang, tetapi terus mengutuknya ketika kalah.. Pasukan Malaysia ni sebenarnya dah jadi juara edisi 39 yang lepas, harap - harap tahun ni, dapatla team negara kita ni pertahankan kejuaraan walaupun ramai yang berpendapat kejohanan Pesta Bola Merdeka ni tak glemer, tak mencabar. Tak pe la, janji team kita ni dapat gak tunjuk taring pada Team2 yang ambil bahagian, lagipun ini adalah flatform terbaik team negara untuk lebih bersedia pada kejohanan AFF (dahulunya Tiger Cup) nanti. Kepada rakan Blogger yang budiman, sokonglah team negara kita walau team liga England dikatakan jauh lebih hebat.wassalam.

2 ulasan:

Hafizan berkata...

Ahkirnya tewas mengejut ditangan Vietnam pada perlawanan akhir dengan tendangan penalti. Itula bola sepak..penuh dengan kejutan.

SangKunang berkata...

keseluruhannya malaysia menunjukkan peningkatan.
cuma taktik di perlawanan akhir tidak menjadi kerana terpukau dengan corak ultra defensive vietnam.
dan jurulatih juga kehilangan idea untuk menukar corak permainan.
mungkin terbawa2 dgn corak membelasah lawan pada game-game sebelumnya..

MALAYSIA MASIH BOLEH.
teruskan sokongan anda
AFF Cup misi utama!