Selamat Datang Ke "SEGAR BERTAKHTA DI HATI"

Sabtu, 2 Ogos 2008

NIKMAT DARI KESAKITAN


Kadangkala kita merasakan Allah sayang pada kita jika kita dikurniakan kekayaan, kehormatan dan lain-lain perkara yang membuatkan kita gembira dan redha menerimanya.
Tapi.

Tatkala Allah beri kita Kesakitan, kepayahan, kesusahan tahukah kita bahawasanya Allah juga sayangkan kita lebih dari ketika Dia memberi kita kesenangan. Disebalik apa yang diberikan itu terkandung seribu satu hikmah yang akan kita rasakan selepas kita melepasi ujian/nikmat tersebut . Kesenangan yang datang selepas kesusahan. Segalanya adalah Nikmat dari ALLAH s.w.t.

Ya Allah , aku merayu , menadah tangan memohon keampunan dari segala dosa-d0saku….
terimalah taubatku, kasihanilah diri ini.

Sesungguhnya nikmat kesihatan adalah nikmat yang kurang kuhargai ketika sihat namun ketika kesakitan melanda barulah aku sedar betapa aku kurang menitikberatkan nikmat itu.

Sama-sama kita menghargai nikmat kesihatan yang diberikan.
Gambar: Saya demam 1 hari sebelum perkhemahan unit beruniform pada tahun 2007, (saya tak tahu siapa yang snap gambar ni, tengok2 dah ada dalam my handphone!!)

4 ulasan:

asharulda6 berkata...

hahaha.. macam ku kenal dimana lokasi tu.... huhuhu...

Tie berkata...

Ye lah.. bila dah sakit barulah sedar akan nikmatnya kesihatan yang baik..

asharulda6 berkata...

time sehat.. terleka kejat dengan kenikmatan dunia... huhuhu.. tu la sifat manusia.. oleh itu, ingat mengingati sesama kita supaya kita tidak alpa dibuai keseronokan dunia....

kamar hati berkata...

yup...kadang2 kita terlupa pada nikmat yg diberi... :(