Selamat Datang Ke "SEGAR BERTAKHTA DI HATI"

Selasa, 2 Disember 2008

Bulan Senyum


Malam tadi kira-kira jam pukul 9.00 malam, ketika kami sekeluarga sedang menonton berita di tv3, waktu ni kami sekeluarga sedang bertandang di rumah salah seorang ahli keluarga kami di Bandar Rinching, Semenyih, sedang kami menonton berita kerana ingin mengikuti perkembangan banjir kat negeri Cik Siti Wan Kembang yang dikatakan agak membimbangkan, tiba2 pembaca berita kat TV tu "mengumumkan" satu fenomena (pada fikran saya la) bulan senyum sedang berlaku, Aaa??? Bulan senyum?? Kami pun dengan diketuai oleh Abah( gelaran bapa saudara saya) terus bergegas keluar rumah juga dengan diiringi oleh ma, mak sedara, mok noh, anak2 sedara (ayah saya buat tak tahu je pada mulanya, alih2 keluar gak!! heheheh) untuk melihat bulan malam tu...Pas tu mulut kami keluar bunyi "Wooooooo...aaaaa" dengan kedudukan bibir yang memuncung setelah anak mata kami menemui sasarannya.. Yessss!!! memang nampak jelas! Bulan tu nampak macam muka manusia sedang tersenyum kerana bulan sabit itu "mendongak" ke atas dan dia atasnya ada dua biji bintang terang bercahaya yang berkedudukan seperti sepasang mata. Saya cuba call kawan2 kat Kelantan, diorang cakap tak nampak kerana cuaca kat sana agak kurang baik.. nasib kamu laa.. tapi tak pe.. kat sini saya sediakan gambar bulan senyum tu kat semua. Saksikan...

KETERANGAN TENTANG FENOMENA "BULAN SENYUM" - berita harian

Keajaiban bulan 'senyum': Luar biasa. Kelihatan bulan sabit dan planet Musytari serta Zuhrah menyerupai muka orang tersenyum atau bulan 'senyum' yang boleh kelihatan bermula kira-kira jam 8 malam tadi. Kejadian luar biasa astronomi itu berlaku lima tahun sekali turut menarik perhatian ramai rakyat negara ini yang menyebarkan berita bulan 'senyum' itu menerusi khidmat pesanan ringkas.




5 ulasan:

azza_irah berkata...

cantik...kagum..kekuasaan Ilahi..

Fireroll berkata...

itu bukan bintang..
sepasang 'mata' yang memainkan peranan dalam fenomena itu ialah planet zuhrah dan musyhtari.
harap maklum.
Allahuakbar. Kuasa Tuhan Yang Esa.

hafizanbukitabal berkata...

Fireroll: Ooooohhhh.. ye ke.. TERIMA KASIH..

azza_irah: Ciptaan Allah Semuanya cantik.

-fatEn- berkata...

bulan 2 senyum kt saye...huk3...
slam ziarah...

khAINIza berkata...

Subhanallah...