Selamat Datang Ke "SEGAR BERTAKHTA DI HATI"

Isnin, 20 Oktober 2008

Bayangkan..


Nyinggg... Nyinggg... Nying... saya pasti ramai yang tak senang dengan bunyi macam ni masa tengah tidur kan? Bunyi apa tu? Nyamukk... ni saya nak certia sikit pasal nyamuk, cuba tengok nyamuk kat atas tu betul2.. apa yang lain dari nyamuk yang biasa kita Pap! pap! pap! tiap - tiap malam tu.. bezanya ialah saiznya!!! besar sungguh.. saya jadikan garisan cantuman lantai ceramik sebagai kayu pengukurnya.. Amacam? nampak tak saiznya? Besarkan?besar sunggguh!!.

Nyamuk ni kami adik beradik jumpa kat salah satu tempat kami singgah semasa perjalanan dari kelantan ke KL. adik saya yang nama Muiez tu yang jumpa, terus ambil handphone saya buat ambik gambar. BAYANGKAN la.. kalau 10 ekor nyamuk sebesar tu isap darah kita sekali gus.. mau kering kita dibuatnya.. harap2 yang kami jumpa tu bukan nyamuk.. any komen?.

6 ulasan:

SOHAINA MOHD SALLEH berkata...

Nyamuk tu memang besar laa.Bila saya tengok jek terus saya terfikirkan kebesaran dan kekuasaan Allah yang menjadikan makhluk itu.Besar ker kecik ker semuanya atas kehendak Allah kann

su berkata...

dr segi gaya mmg dah nampak mcm nyamuk! tapi tang spesies tuh...len mcm plak nengoknyer! huhu

Tie berkata...

Nyamuk gajah kot!.Memang pernah tie jumpa..tak ingat kat mana....tapi ia tak sepantas nyamuk yang lebih kecil.

gossed berkata...

zan..
mu ni buat suspen je..aku ingat gambo ape la yg seram sgt tu...
Biasela tu kat pahang ni memang banyak spesis nyamuk..hutan luas.

valsa nine berkata...

hoho.

abes kalo bukan nyamok, ape?

Khazani berkata...

Pembetulan.. nyamuk nih bukan mueiz yg jumpa. Tapi aku lee.. mueiz tuh jong ngango jah bila aku tunjuk ko dia...yg benar, Jani